Mexico - Reisverslag uit Cancún, Mexico van HarrieWereldreis - WaarBenJij.nu Mexico - Reisverslag uit Cancún, Mexico van HarrieWereldreis - WaarBenJij.nu

Mexico

Blijf op de hoogte en volg

28 Mei 2014 | Mexico, Cancún

Hola volgers,

Que tal? Met mij gaat het prima. Als jullie dit lezen, dan heb ik helaas nog maar minder dan 3 weken te gaan en dan ga ik alweer terug naar Nederland. Wat gaat de tijd toch snel!! EN NEEEEE, IK WIL NOG NIET NAAR HUIS! ;(

Maar goed, op vrijdag 2 mei kwam ik in Mexico op het vliegveld van ‘Cancun’ aan. Ik heb daar een bus gepakt naar het centrum van ‘Cancun’ en ben vervolgens naar mijn hostel gelopen. Na het inchecken ben ik buiten in de tuin bij mensen gaan zitten. Ik kwam onder andere in gesprek met Pim uit Nederland, Delaara uit Australië, Cindy uit Zuid-Afrika en Ohad uit Israël. Na een aantal Corona’s (het beroemde biermerk uit Mexico) achter de kiezen heb ik samen met Pim, Ohad en Hallel uit Israël voor het eerst in Mexico de Mexicaanse keuken uitgeprobeerd. Ik had voor de simpele, maar lekkere taco´s gekozen.

Daarna zijn we weer in de tuin gaan zitten en in de avond hebben we ons klaargemaakt om voor het eerst het uitgaansleven van ‘Cancun’ te ervaren. We gingen met vele uit de hostel naar de discotheek ‘Coco Bongo’. Deze discotheek is meer dan een discotheek, want veel mensen beschrijven het als ‘Las Vegas ontmoet Mexico’ in combinatie met ‘Hollywood’. Tijdens de avond/nacht vonden er namelijk regelmatig (playback)shows plaats. Het was absoluut een geweldige avond!

De volgende middag zijn we met een grote groep richting het strand ‘Playa Delfines’ gegaan om uit te brakken. Het witte strand gecombineerd met het lichte blauwe water maakt het een prachtig strand!

Terug in de hostel aangekomen ben ik samen met Sheree uit Australië naar het park ‘Parque Palpapas’ gegaan om een hapje te eten. Daarnaast hebben we naar de festiviteiten gekeken die zich in het park plaatsvonden. Vervolgens hebben we ons aangesloten bij de groep om een paar drankjes te doen in een bar.

Op zondag ben ik samen met Pim, Delaara, Cindy en Conor uit Australië naar het eiland ‘Isla Mujeres’ gegaan. Daar stonden Ohad en Hallel ons op te wachten, want zij waren namelijk een dag eerder al naar het eiland gegaan. We zijn gezamenlijk naar een restaurantje en vervolgens naar het strand gegaan. Na een leuke en gezellige dag op het eiland zijn we met z’n vijven terug naar ‘Cancun’ gegaan.

De volgende dag moest ik helaas afscheid nemen van de geliefde groep, want het was tijd om mijn reis in Mexico te vervolgen. Ik ben samen met Pim naar ‘Chichen Itza’ gegaan waar zich de piramide van ‘Kulkulcan’ bevindt. Deze piramide is een van de 7 wereldwonderen. Het was mooi om te zien, maar meer dan dat is het niet. Vervolgens zijn we terug naar het plaatsje ´Valladodid´ gegaan, waar we eerder die dag onze backpack in de hostel hadden gedumpt. Hier hebben we een ‘cenote’ (= een bovengrondse poel) bezocht om een duikje te nemen. Het is absoluut een mooi natuurverschijnsel. Om de avond goed af te sluiten hebben we in de hostel een paar drankjes gedronken en zijn we wezen poolen.

De volgende ochtend was het helaas tijd om van Pim afscheid te nemen, want hij ging terug naar ‘Cancun’ om de volgende dag naar ‘Monterrey’ (Mexico) te vliegen. Echt een top gozer, want hij was onder andere zo lief om mij voor 2 daagjes te vergezellen.

Ik ben zelf met de bus naar de stad ‘Merida’ gegaan om vanuit daar rechtstreeks naar het ‘Celestun National Park’ te gaan. Ik heb daar samen met een Mexicaanse familie een boottocht in het Nationaal Park gemaakt. We kwamen allereerst een grote groep flamingo´s tegen. Wat een prachtige roze vogels zijn dat toch! Vervolgens zijn we een mangrove gebied in gegaan, waar we een paar meter van een krokodil gezwommen hebben. JA IK WEET HET, IK WAS KNETTERGEK!! Allereerst vond ik het niet een veilig idee om het water in te springen, maar aangezien de meeste van de familieleden het deden had ik geen andere keus haha. Na de tocht ben ik terug naar ´Merida´ gegaan en daar heb ik vrij weinig gedaan.

Op 7 mei kwam ik in de avond in het plaatsje ´Chetumal´ aan en in de hostel kwam ik in gesprek met Michel uit Italië. We hebben samen wat gegeten en daarna hadden we de avond afgesloten met een aantal biertjes.

De volgende ochtend heb ik samen met Susi uit Duitsland en Rouven uit Zwitserland ontbeten. Na een middagje chillen aan de zee kwamen we in gesprek met Damaris uit Mexico. Nadat Susi ons had verlaten waren we met z´n drieën op het dakterras gaan zitten. Damaris bood ons een lokaal drankje aan en daar hebben we de hele avond van genoten.

De dag erna ben ik naar het kleine plaatsje ´Tulum´ gegaan. Na aankomst heb ik een fiets gehuurd en ben ik naar de ruïnes ´Mayan Ruins´ gefietst. Het klinkt misschien raar, maar ik vond het heerlijk om na een aantal maanden weer te kunnen fietsen. Verder over het bezoeken van de ruïnes… Het strand, de zee en de ruïnes maakt het samen een schitterend plaatje. Ik vind persoonlijke deze ruïnes mooier dan de ‘Kulkulcan’, die onderdeel is van de 7 wereldwonderen.

Na de ruïnes ben ik naar een strandje gefietst en daar ben ik een tijdje wezen chillen. Vervolgens ben ik terug naar de hostel gefietst en ben ik het plaatsje zelf gaan bekennen. Ik kwam toen toevallig Bas en Martin uit Nederland weer tegen het lijf (zij zaten namelijk in ‘Cancun’ in dezelfde hostel). Ik heb toen met hen een paar drankjes gedaan in een restaurant. We zouden elkaar de volgende dag in de strandplaats ‘Playa Del Carmen’ weer zien, want ik en ook zij gingen daar naar toe.

De volgende dag ging ik dus naar ‘Playa Del Carmen’ (hierna ‘Playa’) waar ik eerst met Sheree en een vriendin van haar, genaamd Victoria, afgesproken had. Ze stonden me op te wachten bij het busstation van ‘Playa’. Na aankomst zijn we naar het strand gegaan om van het heerlijke weer te genieten. Vervolgens zijn we naar hun hostel gegaan (ik had een andere hostel) daar kwamen we Bas en Martin weer tegen. We hebben toen een paar drankjes in de hostelbar gedaan om vervolgens met z’n vijven te gaan stappen. Sheree en Vicoria waren eigenlijk van plan om in de middag al naar ‘Cancun’ te vertrekken (om vanuit daar in de nacht naar het vliegveld te gaan), maar ze vonden het zo gezellig met ons dat ze vanuit ‘Playa’ maar naar het vliegveld zijn gegaan. Na een gezellige avond/nacht hebben we dus afscheid van Sheree en Victoria genomen. Ik zal deze Australische meiden waarschijnlijk in ‘Los Angeles’ (De Verenigde Staten) weer gaan zien.

De volgende ochtend ben ik samen met Bas en Martin naar het strand in ‘Akumal’ gereden. We hebben hier vervolgens gesnorkeld, waar we meerdere zeeschildpadden tegen kwamen. Ondanks dat ik ze al meerdere keren heb gezien, blijf ik het schitterend vinden.

De overige dagen ben ik naar het strand geweest, heb ik samen met Bas en Martin vele biertjes achterover geslagen en nog een aantal keer het nachtleven opgezocht.

Op woensdag was het tijd om terug te gaan naar ‘Cancun’, waar ik een paar dagen later naar ‘Los Angeles’ zal gaan vliegen. De jongens waren zo lief om mij met hun huurauto in ‘Cancun’ af te zetten. Het was toen helaas tijd om afscheid van deze Nederlandse jongeheren te nemen. Ik heb enorm met ze genoten!

In ‘Cancun’ heb ik de ‘Europa League’ finale tussen Benfica en Sevilla, en de bekerfinale van Mexico gekeken. Verder heb ik in me eentje voor de laatste keer het strand in Mexico opgezocht.

Ik heb zoveel leuke mensen ontmoet in Mexico. Het was absoluut een van mijn gezelligste momenten tijdens mijn wereldreis.

Op vrijdag 16 mei was het tijd om weer naar De Verenigde Staten te vliegen. Op naar ‘Los Angeles in de staat ‘California’!!

Tot laterssss x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cancún

Wereldreis

-

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2014

New York City & de terugkomst

10 Juni 2014

California, Nevada & Arizona

28 Mei 2014

Mexico

14 Mei 2014

Miami, Everglades National Park & Key West

27 April 2014

Ecuador

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 13574

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 05 April 2017

Rondreis 'Colombia & Midden-Amerika'

28 September 2013 - 16 Juni 2014

Wereldreis

Landen bezocht: