Afscheid op het vliegveld en Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van HarrieWereldreis - WaarBenJij.nu Afscheid op het vliegveld en Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van HarrieWereldreis - WaarBenJij.nu

Afscheid op het vliegveld en Helsinki

01 Oktober 2013 | Finland, Helsinki

Zaterdag rond 08.00 uur zijn we naar vliegveld Dusseldorf gereden. Elkaar daar eenmaal gevonden te hebben we ingechecked en waren we eindelijk van die zware backpacks verlost. Erik's backpack was zelf te groot en moest apart worden vervoerd.

Toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen van de familie. Harrie nam afscheid van zijn ouders, Erik van zijn zusjes en ouders.
Op dit moment kwamen de tranen toch wel even naar boven, al besefte we beide nog niet dat we hun zo lang niet zullen gaan zien.

Na een goede vlucht kwamen we om 15.00 uur aan in Helsinki. Hier was het maar 10 graden, even wennen dus.
Met een rechtstreekse bus kwamen we aan in ons hostel. Het zag er erg netjes uit en alles was perfect geregeld. Daarna hebben we even de buurt verkend en boodschappen gedaan, zodat we konden gaan koken. Vervolgens hebben we gedoucht en ons klaar gemaakt om te gaan stappen. Omdat we getipt waren over Club Aussie zijn we daarheen gegaan. Na €5,- entree betaald te hebben kwamen we erachter dat een biertje hier minimaal €7,-kost. Toch hebben we ons zeer goed vermaakt deze avond.

De volgende ochtend hebben we rustig uitgeslapen. Echt makkelijk inslapen ging helaas niet omdat onze Chinezen kamergenoten nogal luidkeels snurken.
Na het ontbijt zijn we de stad per voet gaan verkennen. 5 uur door de stad lopen zorgde ervoor dat we alle 'hoogtepunten' van Helsinki wel gezien hadden. Twee kathedralen en een voetbalstation waren het enige noemenswaardige in deze stad.
's Avonds hebben we gekaart en zijn we vroeg naar bed gegaan. Wederom snurkende Chinezen....

De volgende ochtend zijn we per tram en veerboot naar het eiland Suomenlinna gegaan, bekend om de forten. Na twee uur over het eiland gelopen te hebben, hadden we het wel gezien en zijn we met de tram naar het hostel gegaan.

Kortom, Helsinki was een goede stad om te wennen aan het leven van een backpacker maar geen cultureel hoogtepunt. Iets wat we van onze volgendebestemming, Beijing, wel verwachten.

Groeten Harrie en Erik

• 17 April 2014 - 04:53

Mieke:

Ha Erik en Harrie,
    Leuk jullie eerste ervaringen te lezen!
    Inmiddels zitten jullie in het vliegtuig naar China..... ben reuze benieuwd!
    Geniet van alles en tot lezens,
    Mieke

• 17 April 2014 - 04:53

Roy:

Puik verslag hoor meneer! Ben benieuwd na de andere verslagen

• 17 April 2014 - 04:54

Anke Meekes:

Hallo Erik en Harrie,
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en zien. Ik wens jullie een hele fijne tijd toe.
    Tot lezens, xxx Anke

• 17 April 2014 - 04:54

Emiel Vastenhouw:

Hoi Erik en Harrie!

Heel veel plezier met jullie reis en leuk om jullie te volgen op deze manier. Geniet ervan!!!

• 17 April 2014 - 04:55

Herma:

Hallo Erik en Harrie,
    Mooi zeg wat jullie nu al gezien hebben. Ik wens jullie nog supermooie steden en momenten toe.
    Groetjes van Herma

• 17 April 2014 - 04:57

An En Ron:

We vragen ons af "hoe zou het met Erik en Harrie zijn?