Miami, Everglades National Park & Key West - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van HarrieWereldreis - WaarBenJij.nu Miami, Everglades National Park & Key West - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van HarrieWereldreis - WaarBenJij.nu

Miami, Everglades National Park & Key West

Blijf op de hoogte en volg

14 Mei 2014 | Verenigde Staten, Miami

Hallo luitjes,

Op vrijdag 25 april vloog ik naar de stad ´Miami´ in de staat ´Florida´ van de Verenigde Staten. De dag begon niet helemaal lekker, want op het vliegveld kreeg een man een hartaanval, en vooraf en tijdens de vlucht werd een man naast me niet helemaal goed door snelle hartkloppingen. Twee vrijwilligers in het vliegtuig hielpen hem en uiteindelijk werd hij aan de zuurstoffles gezet. De gehele vlucht werd hij in de gaten gehouden. Het kwam waarschijnlijk door de hoogte, want ´Quito´ in Ecuador ligt op zo´n 2850 meter hoogte.

Na een goede landing op het vliegveld van ´Miami´ heb ik een lokale bus gepakt naar de wijk ´South Beach´, waar mijn hostel gelegen was. In de hostel kwam ik gelijk in gesprek met George uit Engeland en later ook met een vriend van hem, Chris uit Engeland. Na het avondeten hebben we een paar biertjes gedronken om vervolgens te gaan stappen. ‘Miami’ staat bestaat bekend om een van de beste uitgaansplekken van de wereld, dus het moest een grootse avond/nacht gaan worden. We zijn gezamenlijk met meerdere mensen van de hostel eerst naar een hostelbar, vervolgens naar een andere bar en om goed af te sluiten naar een discotheek gegaan. Het was een leuke en een gezellige avond/nacht.

De volgende ochtend ben ik naar het strand ‘South Beach’ gegaan om van mijn kater af te komen haha. Ik heb dus vrij weinig gedaan, alleen wezen chillen en zwemmen. Om toch wat anders dan mijn bed en het strand te zien heb ik in het begin van de avond een wandeling in het ‘Art Deco District’ en langs de ‘Ocean Drive’ gemaakt. Ik kwam echt de dikste auto’s van de wereld tegen: Ferrari ‘s, Lamborghini’s, Bentley’s en noem maar op. De eigenaren komen hier niet omdat ze hierheen moeten, maar om hun eigen auto te showen. Er stond dus telkens in de ‘Ocean Drive’ een lange file.

In de avond kwamen George en Chris terug van een tourtje in de ‘Everglades National Park’ en zijn we wezen eten in een hamburgerrestaurant. Tijdens het eten van een grote hamburger hebben we de basketbalwedstrijd ‘Miami Heat – Charlotte Bobcats’ bekeken.

De volgende ochtend zijn we na het kijken van de voetbalwedstrijd ‘Liverpool – Chelsea’ met z’n drieën naar de wijk ‘Little Havana’ gegaan. Dit is de thuisbasis van Cubaanse immigranten, en van vele inwoners van Midden- en Zuid-Amerika. ‘Little Havana’ is vernoemd naar de hoofdstad van Cuba, ‘Havana’. We hebben vele sigarenwinkels bezocht en ik heb uiteindelijk met Chris een aantal Cubaanse sigaren gekocht.

Daarna hebben we het eiland ‘Star Island’ bezocht. Dit ovaalvormige eiland is bebouwd met villa’s die de prijs van een modale woning vele malen overstijgt. ‘Star Island’ is de thuisbasis van vele beroemdheden. Zo wonen of woonden hier Gloria Estefan, Will Smith, Madonna, Sylvester Stallone, Lenny Kravitz en P. Diddy. Ik heb echt nog nooit zulke gigantische villa’s in mijn leven gezien! En nee, helaas heb ik geen van de beroemdheden gezien.

Vervolgens zijn we naar het strand ‘South Beach’ gegaan en hebben we een van de Cubaanse sigaren uitgeprobeerd. Kort daarna was het tijd om van mijn Engelse maten afscheid te nemen, want ze gingen hun rondreis in De Verenigde Staten vervolgen. Ik zal deze jongens waarschijnlijk later weer in de stad ‘San Diego’ zien om gezamenlijk langs de westkust naar ‘San Francisco’ te reizen. Ik kijk er nu al naar uit!

Op maandag ben ik naar het Nationaal Park ´Everglades´ gegaan om met een ´airboat´ te varen. Tijdens het begin van de boottocht kwamen we verschillende alligators tegen. Er kwam er zelfs eentje van maar liefs een paar centimeter van de boot vandaan. De alligator maakte op dat moment een snelle beweging, wat leek op een aanval. Je snapt natuurlijk wel dat ik naar de andere kant van de boot schoot. Na het bekijken van de alligators zijn we in een gebied eindelijk eens wat snelheid gaan maken met de boot, echt super vet!

Na de boottocht kregen we als extraatje een alligator -en een slangenshow. Het was heel erg overdreven, een typische Amerikaanse show dus. De man deed onder andere zijn hand in de bek van de alligator en noem het verder maar op. Aan het einde kon je op de foto met een alligator in je handen en dat heb ik natuurlijk gedaan. Ik voelde me op dat moment heeeeeeeeel stoer haha.

De volgende dag ben ik met de bus naar de zuidelijkste plaats van De Verenigde Staten, ‘Key West’, gegaan. ‘Key West’ maakt onderdeel uit van de ‘Florida Keys’ (hierna ‘Keys’. Dit zijn een archipel van ongeveer 1700 kleine eilandjes. Ze strekken zich uit van Miami in het noordoosten naar het zuiden, en buigen vervolgens in westelijke richting af. De ‘Keys’ bestaan uit koraalrots en eilanden met mangroven. Alle bewoonde ‘Keys’ zijn met elkaar en het vasteland verbonden via de ‘Overseas Highway’, die een deel is van ‘U.S. Route 1’. De eilandjes in combinatie met het prachtige (licht)blauwe -en groene zeewater, maakte het absoluut een van de mooiste busritjes die ik tijdens mijn wereldreis gemaakt hebt.

Eenmaal in ‘Key West’ aangekomen ben ik naar het zuidelijkste puntje van De Verenigde Staten gelopen. Op dat moment was ik maar liefst 150 kilometer van Cuba verwijderd. Na een aantal foto’s gemaakt te hebben liep ik verder naar het strand. Tijdens de weg erna toe zag ik een scooter tegen een auto aanbotsen. Het was de fout van de auto eigenaresse, want zij zag de scooter te laat tijdens het afslaan. Ik ben naar de scootereigenaar gelopen en heb hem geholpen. Hij had enorm veel pijn, waardoor een ambulance benodigd was. Ik werd door de politie ondervraagd, omdat ik dus ooggetuige was. Na mijn zegje tegen de politieagente en ik zag dat de scootereigenaar in goede handen was, ben ik mijn wandeling naar het strand gaan voortzetten. Ik ben daar een aantal uurtjes wezen chillen en ben toen naar de hoofdstraat van ‘Key West’, ‘Duvel street’ gelopen. Ik heb hier een aantal winkeltjes bezocht en ben toen verder naar de ‘White Street Pier’ gelopen. Daarna was het zover om naar ‘Miami’ terug te keren.

De volgende ochtend ben ik via de weg ‘MacArthur Causeway’ naar het ‘American Airlines’ stadion van het basketbalteam ‘Miami Heat’ gelopen. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik hier in de avond heen zal gaan om een wedstrijd te bezoeken, maar ‘Miami Heat’ had al 4 wedstrijden gewonnen en dat was voldoende om naar de volgende ronde te gaan. De 5e wedstrijd die ik wilde bezoeken was dus niet meer nodig. Ik had al een kaartje gekocht, maar dit was dus voor niets geweest.

Daarna ben ik via de weg ‘Venetian Way’ naar het wereldberoemde strand ‘Miami Beach’ gelopen. Ik ben hier even wezen chillen en ben vervolgens terug naar de hostel gegaan.

De laatste dag ben ik op het strand ‘South Beach’ wezen chillen. Daar heb ik onder andere met Ran uit Australië een balletje getrapt. In de avond kwam ik in gesprek met 4 Duitsers en ze vroegen me mee om op het strand ‘South Beach’ te chillen. Na een geslaagde avond op het strand ben ik het bed ingedoken, want de volgende dag stond mijn vlucht naar ‘Cancun’ in Mexico te wachten.

Het was een heerlijk weekje in ‘Florida’ en ik kan zeggen dat ‘Miami’ echt een geweldige stad is. Ik kom hier zeker nog eens een keertje terug!

Op naar Mexico in het volgende continent ‘Centraal Amerika’!

Laterssssss x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Wereldreis

-

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2014

New York City & de terugkomst

10 Juni 2014

California, Nevada & Arizona

28 Mei 2014

Mexico

14 Mei 2014

Miami, Everglades National Park & Key West

27 April 2014

Ecuador

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 13600

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 05 April 2017

Rondreis 'Colombia & Midden-Amerika'

28 September 2013 - 16 Juni 2014

Wereldreis

Landen bezocht: