Santiago de Chile en Valparaiso - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van HarrieWereldreis - WaarBenJij.nu Santiago de Chile en Valparaiso - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van HarrieWereldreis - WaarBenJij.nu

Santiago de Chile en Valparaiso

18 April 2014 | Chili, Santiago de Chile

Hola volgers,

Nadat we afspraken gemaakt hadden om de reis samen goed te vervolgen, vlogen we naar de Chileense hoofdstad ‘Santiago de Chile’ (hierna ‘Santiago’). Op het vliegveld moesten we al gelijk een omschakeling maken met de taal. Er moest Spaans gesproken worden, want misschien maar 1 procent van de mensen kan Engels. Aangezien Harrie al wat Spaans heeft proberen te leren voor- en tijdens de wereldreis, kwamen we er uiteindelijk wel uit.

In het vliegtuig hadden we een Australische gozer, genaamd Nick, ontmoet. We hebben met z’n drieën de bus naar het metrostation van ‘Santiago’ gepakt. Op het busstation naast het metrostation zagen we een bus die naar de plaats ‘Valparaiso’ zou gaan rijden. We hadden al plannen om daar heen te gaan, dus hebben we uiteindelijk die bus gepakt. Aangekomen in ‘Valparaiso’ kwamen we een Duitse dame tegen, die ons naar een hostel heeft begeleid waar zij verbleef. De hostel was gelegen op een berg, dus (ondanks de bewolking) hadden we een prachtig uitzicht op de stad. Kort daarna hebben we een korte wandeling gemaakt om ‘Valparaiso’ te verkennen. Tijdens de wandeling viel ons op dat er ongekend veel straathonden aanwezig zijn. Het schijnt zelfs dat er alleen al in de stad ´Santiago´ ongeveer 400.000 straathonden zijn en dat is 10% van heel Chili (in totaal 4 miljoen).

De volgende ochtend hebben we nog een wandeling gemaakt langs de haven en hebben de bus terug gepakt naar ‘Santiago’ om daar de overige 3 dagen te verblijven. Na het pakken van de metro hebben een hostel gezocht en er uiteindelijk 1 gevonden. Het was inmiddels al avond en zijn wezen eten in een lokaal restaurantje. We kwamen in gesprek (in het Spaans, Engels en handen- en voetengebaren haha) met 2 oude Chileense mannen. Na een paar biertjes achter te kiezen gehad te hebben, konden we het een geslaagde eerste avond in ‘Santiago’ noemen.

De volgende dag hebben we in de middag afgesproken met Nick (de Australische gozer) om de heuvel ‘Santa Lucia Hill’ te beklimmen. Ondanks de smog in de lucht hadden we een mooi uitzicht op de stad. Daarna hebben we nog in de stad gesukkeld om uiteindelijk aan een stadswandeling, onder begeleiding van een gids, deel te nemen. Erik was al vroegtijdig afgehaakt, want het was totaal niets voor hem om langzaam achter iemand aan te lopen. Het was een prima wandeling waarbij we de meeste bezienswaardigheden van de stad ‘Santiago’ te zien kregen.

Na de wandeling heeft Harrie de metro gepakt om terug te gaan naar de hostel. Daarna hebben we ons omgekleed en opgefrist om in de gezellige wijk ‘Bellavista’ een hapje te eten.

De dag erna zijn we in de middag naar de ‘San Cristobal Hill’ gegaan om ook te genieten van het uitzicht op de top van deze heuvel. Allereerst hebben we een trammetje gepakt naar de top van de heuvel, waarbij we uitkwamen bij het ‘Santa Maria’ beeld. Het is een beetje te vergeleken met het Maria beeld in ‘Rio de Janeiro’ gelegen in ‘Brazilië’. Voor de mensen die niet weten wat we bedoelen, zoek het dan even op google. Ondanks de smog was er een waanzinnig uitzicht op de stad en het ´Andes’ gebergte. Na het genieten zijn we naar beneden gelopen en zijn we terug naar de hostel gegaan om daar te gaan chillen. In de avond zijn we naar een lokaal restaurantje gegaan, waarbij we lokale gerechten hebben gegeten.

Op zaterdag 28 maart was het al weer tijd om het land ‘Chili’ te verlaten. Het volgende land wat op het programma staat is ‘Ecuador’. Daar blijven we voor een veel langere periode, namelijk voor een maand.

Hasta luego xxx

• 18 April 2014 - 10:37

Herma:

Hallo Erik en Harrie,

Wat een mooie verhalen weer. Super wat jullie allemaal zien.